U bent hier: Home » Retail innovatie, detailhandel en winkels, OOH en signage
OOH Branches: Retail – winkels – detailhandel – supermarkten – winkelcentra – gevelreclame en logo’s- OOH – signage
Retail innovatie, detailhandel en winkels.
De mogelijkheden van retail innovatie. Toepassingen van een 3d hologram in detailhandel. Retailer of winkelier zijn, is in deze snel veranderende wereld een hele uitdaging. Uw winkel is meer dan ooit marketing en tegelijkertijd het belangrijkste verkoopkanaal.
Het belang van beeld communicatie
Interesseren- Informeren – Inspireren
Klanten zijn oprecht geïnteresseerd in het verhaal van een product of bedrijf. Tevens willen ze geïnformeerd en geïnspireerd worden. Beeldschermcommunicatie is vandaag de meest efficiënte manier om te communiceren met klanten, hen te inspireren en te motiveren. De mens is een zintuigelijk wezen. Een harmonieuze visuele prikkel is een absolute must voor de juiste sfeer.
Bekijk ook de details van andere branches: Horeca, interne bedrijfscommunicatie, recreatie,
Blog bericht: Flagshipstore retail stores betekenis

Voor de retail (detailhandel) branche volgen we de indeling van de NACE codes. Zowel zelfstandige winkels, winkelketens of franchise. De toepassing van 3D holografie is te vinden aan de gevel, in de vitrine, in de winkel of toonzaal.
- Auto, motor en rijwielen: autodealers, auto-onderdelen, brandstoffen (tankstations), fietsen en rijwielen
- Consumenten elektronica: computers, telefoonwinkels, wit-bruingoed, audio, video en foto
- Dienstverlening: Hypotheken en makelaars, kapsolons, reiswezen, uitzendbureaus
- Doe-het-zelf, tuin en dier: Bouwmarkten, bouwmaterialen, gereedschappen, ijzerwaren, verwarming
- Educatie en vrije tijd: Bloemen en platen, boeken en kantoorbenodigdheden, hobby, muziekwinkels, speelgoed, sportartikelen/kleding/camping
- Huishoudelijke artikelen: warenhuizen
- Kleding, mode en textiel: babyspeciaalzaken, beenmode, body fashion, bruidsmode, lederwaren, reisartikelen, mode dames/heren en kinderen, schoenen, textielsupermarkten
- Online: webwinkels
- Persoonlijke verzorging: apotheken, drogisterij/parfumerie, juweliers, optiek en hoortoestellen
- Voeding en genotsmiddelen: brood/banket, groothandel, slagerij en traiteurs, slijterijen/ Wijnkoperijen, tabak, vitamines en gezondheidswinkels, zoetwaren
- Wonen en inrichting: keukens, meubelen, sanitair en tegels, slaapkamerspeciaalzaken, verlichting en woninginrichting, vloerbedekkeing, tapijten, tapijt en kurk, verranda’s
- Zonnewering
Pijnpunten zo veel mogelijk wegwerken
Pijnpunten zijn ervaringen waar de meeste klanten een grondige hekel aan hebben. Enkele voorbeelden daarvan zijn:
- te lange rijen aan de kassa,
- producten zijn niet meer verkrijgbaar als ik de winkel bezoek,
- producten lokaliseren in de winkel en
- het ontbreken van product informatie.
In sommige gevallen kunnen deze pijnpunten niet volledig worden weggewerkt. 3D holografie kan hier wel een voordeel uit halen.

Bedrijfsresultaten verbeteren is het doel
Uw communicatie wordt constant aangepast en u bedenkt constant nieuwe manieren om klanten in je verhaal mee te nemen. De detailhandel heeft echter één beperking in de marketing mix. En dat is de plaats.
Klanten over de vloer
Je wil dus dat mensen uw winkel bezoeken, als ze in je winkel komen zo veel mogelijk besteden en vaste klanten worden. Net zoals er verschillende winkelconcepten zijn, is ook een groot verschil in de plaatsing van holografische 3D projectoren.
Blog bericht: Hypervsn retail display in Lotte Mart, Zuid-Korea

Gevel opstelling met klimaatcontrole
Hyperfocus is er als eerste Hypervsn verdeler in geslaagd om 3D hypervsn toestellen geschikt te maken voor gevel reclame. Een volledige klimaatkamer maakt dat het toestel ook in de winter buiten kan gebruikt worden. De nieuwe generatie lichtreclame zeg maar.

Vitrines bestaan in verschillende vormen
Hoewel de basisvereisten voor etalages essentieel zijn voor het promoten van producten, zijn ze niet voldoende om direct de aandacht van de consument te trekken. Er zijn verschillende aanvullende aspecten waarmee u rekening moet houden om een succesvolle etalage te creëren.

Instore verkoop, versterkt door visuele 3D communicatie
Versterk uw merk, onderscheid het in de branche en verhoog de waargenomen waarde ervan. Creëer buzz rond uw bedrijf en laat mensen over u praten. Bied een winkelervaring op een hoger niveau die niet digitaal kan worden geëvenaard om relaties met uw klanten op te bouwen en ervoor te zorgen dat ze terug willen komen.