skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be

Innovatieve oplossingen voor de retailer

U bent hier: Home » Retail innovatie, detailhandel en winkels, OOH en signage

bal_rood

Uw winkel draait op offline marketing bij retail innovatie

De mogelijkheden van retail innovatie. Toepassingen van een 3d hologram in detailhandel. Retailer of winkelier zijn, is in deze snel veranderende wereld een hele uitdaging.

Uw winkel is meer dan ooit marketing en tegelijkertijd het belangrijkste verkoopkanaal.

De retail branche is continu in ontwikkeling. Met de opkomst van nieuwe technologieën moeten retailers de concurrentie voor blijven door te innoveren en zich aan te passen aan het veranderende landschap.

Van visuele merchandising en audio-ervaringen tot kunstmatige intelligentie, retailers maken gebruik van technologie om meeslepende winkelervaringen voor hun klanten te creëren.

bal_rood

Een unieke klantervaring creëren waarmee u zich onderscheidt van uw concurrenten.

Het belang van beeld communicatie bij retail innovatie

Interesseren- Informeren – Inspireren

Klanten zijn oprecht geïnteresseerd in het verhaal van een product of bedrijf. Tevens willen ze geïnformeerd en geïnspireerd worden. Beeldschermcommunicatie is vandaag de meest efficiënte manier om te communiceren met klanten, hen te inspireren en te motiveren. De mens is een zintuigelijk wezen. Een harmonieuze visuele prikkel is een absolute must voor de juiste sfeer.

Auditieve prikkels die niet storen

Enkel voor het beoogde publiek

De Focusonics ™ -luidspreker kan boven het schap van een specifiek product worden gemonteerd. Op de manier kan relevante informatie worden doorgegeven enkel aan de klanten die in de buurt van het schap komen.Daardoor wordt de onnodige verspreiding van irrelevant geluid naar andere delen van de winkel en het winkelend publiek vermeden. Het gebruik van directionele audiotechnologie voor displays in de detailhandel is een vruchtbare marketingtechniek gebleken. Zeker in tegenstelling tot reclameboodschappen via de hoofdspreker van de winkel.

Waarom zijn deze directionele luidsprekers zo effectief?

Deze luidsprekers zijn zo effectief omdat door de verbeterde personalisatie van berichten gericht aan klanten in de buurt. Dat resulteert in meer aandacht voor het product waar promotie rond wordt gevoerd.

Geschikt voor elke display

Wanneer Focusonics ™ op een display of product wordt gericht, lijkt het geluid afkomstig te zijn van het product.Dit is ideaal voor exclusieve productpromoties. Deze luidsprekers kunnen op self-checkout-automaten worden gemonteerd. Zo wordt de informatie die door de automaten wordt gesproken, alleen door relevante klanten gehoord.Het kan ook worden gecombineerd met computer vision voor gepersonaliseerde advertenties.

Strak design

Onze luidsprekers hebben een eenvoudig installatieproces en zien er aantrekkelijk en strak uit. Het biedt tal van nieuwe mogelijkheden van gerichte marketing.

bal_rood

Welke sectoren hebben we opgenomen in deze branche?

winkelzak als metafoor voor retail

Voor de retail (detailhandel) branche volgen we de indeling van de NACE codes. Zowel zelfstandige winkels, winkelketens of franchise. De toepassing van 3D holografie is te vinden aan de gevel, in de vitrine, in de winkel of toonzaal.

  • Auto, motor en rijwielen: autodealers, auto-onderdelen, brandstoffen (tankstations), fietsen en rijwielen
  • Consumenten elektronica: computers, telefoonwinkels, wit-bruingoed, audio, video en foto
  • Dienstverlening: Hypotheken en makelaars, kapsolons, reiswezen, uitzendbureaus
  • Doe-het-zelf, tuin en dier: Bouwmarkten, bouwmaterialen, gereedschappen, ijzerwaren, verwarming
  • Educatie en vrije tijd: Bloemen en platen, boeken en kantoorbenodigdheden, hobby, muziekwinkels, speelgoed, sportartikelen/kleding/camping
  • Huishoudelijke artikelen: warenhuizen
  • Kleding, mode en textiel: babyspeciaalzaken, beenmode, body fashion, bruidsmode, lederwaren, reisartikelen, mode dames/heren en kinderen, schoenen, textielsupermarkten
  • Online: webwinkels
  • Persoonlijke verzorging: apotheken, drogisterij/parfumerie, juweliers, optiek en hoortoestellen
  • Voeding en genotsmiddelen: brood/banket, groothandel, slagerij en traiteurs, slijterijen/ Wijnkoperijen, tabak, vitamines en gezondheidswinkels, zoetwaren
  • Wonen en inrichting: keukens, meubelen, sanitair en tegels, slaapkamerspeciaalzaken, verlichting en woninginrichting, vloerbedekkeing, tapijten, tapijt en kurk, verranda’s
  • Zonnewering
bal_rood

Focus op pijnpunten met retail innovatie

Pijnpunten zo veel mogelijk wegwerken

Pijnpunten zijn ervaringen waar de meeste klanten een grondige hekel aan hebben. Enkele voorbeelden daarvan zijn:

  • te lange rijen aan de kassa,
  • producten zijn niet meer verkrijgbaar als ik de winkel bezoek,
  • producten lokaliseren in de winkel en
  • het ontbreken van product informatie.

In sommige gevallen kunnen deze pijnpunten niet volledig worden weggewerkt. 3D holografie kan hier wel een voordeel uit halen.

de pijnpunten van retail wegwerken met hypervsn

Bedrijfsresultaten verbeteren is het doel

Uw communicatie wordt constant aangepast en u bedenkt constant nieuwe manieren om  klanten in je verhaal mee te nemen.

De detailhandel heeft echter één beperking in de marketing mix.  En dat is de plaats.

Klanten over de vloer

Je wil dus dat mensen uw winkel bezoeken, als ze in je winkel komen zo veel mogelijk besteden en vaste klanten worden.

Net zoals er verschillende winkelconcepten zijn, is ook een groot verschil in de plaatsing van holografische 3D projectoren.

bal_rood

Retail innovatie van gevel tot instore

buitenopstelling van een 3d holografische projector

Gevel opstelling met klimaatcontrole

Hyperfocus is er als eerste Hypervsn verdeler in geslaagd om 3D hypervsn toestellen geschikt te maken voor gevel reclame.

Een volledige klimaatkamer maakt dat het toestel ook in de winter buiten kan gebruikt worden.

De nieuwe generatie lichtreclame zeg maar.

Lees ook onze blog https://www.hyperfocus.be/hologrammen-retail/

het gebruik van 3d holografie in de winkel vitrine

Vitrines bestaan in verschillende vormen

Hoewel de basisvereisten voor etalages essentieel zijn voor het promoten van producten, zijn ze niet voldoende om direct de aandacht van de consument te trekken. Er zijn verschillende aanvullende aspecten waarmee u rekening moet houden om een ​​succesvolle etalage te creëren.

het instore gebruik van 3d holografie

Instore verkoop, versterkt door visuele 3D communicatie

Versterk uw merk, onderscheid het in de branche en verhoog de waargenomen waarde ervan. Creëer buzz rond uw bedrijf en laat mensen over u praten.

Bied een winkelervaring op een hoger niveau die niet digitaal kan worden geëvenaard om relaties met uw klanten op te bouwen en ervoor te zorgen dat ze terug willen komen.

Vergeet ook niet onze oplossing crowd analyse en gezeichtsdetectie

Retail innovatie, detailhandel en winkels, OOH en signage

Retail innovatie voorbeeld bij AD Delhaize Belgium Hyperfocus case bij AD Delhaize Lochristi