Autostereoscopische schermen

Lees hier ons blogbericht

Autostereoscopische schermen maken 3D-beelden zichtbaar zonder het gebruik van speciale brillen. Ze worden toegepast in marketing, holografie en interactieve visualisaties.

Autostereoscopische schermen illustratie begrippen Hyperfocus

Autostereoscopische schermen: 3D zonder bril

Definitie

Autostereoscopische schermen zijn displays die een 3D-effect creëren zonder dat de gebruiker een bril nodig heeft. Dit wordt bereikt door technieken zoals parallaxbarrières of lenzen die verschillende beelden naar het linker- en rechteroog sturen. Het resultaat is een driedimensionaal beeld dat voor meerdere kijkers tegelijk zichtbaar is.

Toepassingen i.c.m. 3D en holografie

  • Retaildisplays die producten driedimensionaal tonen zonder extra hardware
  • Outdoorreclame met 3D-effecten op grote schermen
  • Educatieve toepassingen waarbij complexe data in 3D wordt weergegeven
  • Beurzen en events waar meerdere bezoekers tegelijk het 3D-effect ervaren
  • Edge AI om het beeld automatisch te optimaliseren voor de positie van kijkers

Voorbeelden i.c.m. 3D en holografie

  • Een winkel die een autostereoscopisch scherm gebruikt om een nieuwe sneakercollectie te presenteren
  • Een beursstand die een product in 3D toont zonder brillen of andere hulpmiddelen
  • Een outdoor display in een stadscentrum met 3D-animaties die de aandacht trekken

In de praktijk

Tijdens een internationale technologiebeurs werden autostereoscopische schermen ingezet om producten in 3D te presenteren. Bezoekers ervaarden het diepte-effect zonder speciale brillen, wat zorgde voor meer interactie en merkbeleving.

👉 Ontdek hoe wij autostereoscopische schermen inzetten voor retail, events en marketing.

Neem contact op met Hyperfocus voor meer informatie.

Metafoor

Een autostereoscopisch scherm is als een raam naar een andere dimensie: je kijkt erdoorheen en ziet diepte zonder hulpmiddelen.

In relatie met:

  • 3D – deze schermen tonen content in echt driedimensionaal perspectief.
  • Holografie – autostereoscopische displays benaderen het effect van holografische projecties.
  • Instore marketing – veel retailers gebruiken deze schermen als eyecatcher.

Deel

Meer posts

Stuur ons je vraag