Virtuele persoon
Virtuele persoon: digitale host voor 3D en holografische marketing Definitie Een virtuele persoon is een digitaal gecreëerde mens die realistisch oogt en functioneert als presentator, host of merkambassadeur. Ze kunnen volledig met computergraphics zijn opgebouwd…
Virtuele entiteiten & Interactie
Virtuele entiteiten & Interactie: avatars en digitale personen in 3D en holografie Definitie Virtuele entiteiten zijn digitale wezens of representaties die functioneren als host, spreker of merkambassadeur. Ze worden steeds vaker toegepast in 3D- en…
Humanoïde
Humanoïde: digitale mensachtige wezens voor marketing en holografie Definitie Een humanoïde is een digitaal of fysiek wezen dat menselijke eigenschappen nabootst. In digitale context zijn humanoïden vaak 3D-modellen of holografische projecties die menselijke vorm, gezichtsuitdrukkingen…
Cyborg
Cyborg: symbool van mens-technologie fusie in marketing en holografie Definitie Een cyborg (cybernetic organism) is een combinatie van mens en technologie. Hoewel cyborgs vooral bekend zijn uit sciencefiction, worden ze in marketing en creatieve communicatie…
Avatar
Avatar: digitale representatie in 3D en holografische communicatie Definitie Een avatar is een digitale representatie van een persoon, merk of entiteit. Avatars kunnen eenvoudig zijn, zoals een pictogram of 2D-karakter, of zeer geavanceerd met fotorealistische…