skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
betekenis offline marketing

Wat is offline marketing

Kort gezegd is offline marketing elke vorm van marketing die buiten het internet plaatsvindt. Uiteraard is dit een zeer brede term. Die is echter nodig om een duidelijk onderscheid te maken. Marketing inspanningen die op het internet plaatsvindt is online marketing. Marketing inspanningen in de echte fysieke wereld is offline marketing.

Voorbeelden van offline marketing

  • netwerken: Dit is een manier waarop je zakelijke relaties opbouwt, eerder dan een strategie.
  • spreken voor publiek: Dit is niet aan iedereen gegeven.Alles is afhankelijk van de tijd die je toegemeten krijgt.
  • meetings: Met Covid is de manier waarop we meetings organiseren sterk veranderd. Sommige producten en diensten kunnen gewoonweg niet met een video conferentie worden voorgesteld.
  • advertising: Afhankelijk van het feit dat je actief bent in een B2B of B2C markt wordt advertenties op een andere manier ingezet.
  • beurzen: Dit kan een opportuniteit zijn om je merk aan een breder publiek voor te stellen.

Lees meer over soortgelijke content

De betekenis van inbound marketing

Toepassen van AI in offline markting

Wat is instore marketing

Holographic humans inzetten in marketing