Animatie
Animatie brengt digitale content tot leven. In combinatie met 3D-visualisatie en holografie creëert animatie dynamische en meeslepende merkbelevingen die klanten activeren en inspireren.

Animatie: beweging als sleutel tot beleving
Definitie
Animatie is het proces waarbij stilstaande beelden achtereenvolgens worden weergegeven om beweging te simuleren. Digitale animatie wordt toegepast in films, games, reclame en interactieve media. In combinatie met 3D-visualisatie en holografie versterkt animatie de beleving en maakt het digitale objecten of scènes levensecht.
Toepassingen i.c.m. 3D en holografie
- 3D-visualisatie – bewegende productmodellen die klanten vanuit elke hoek kunnen ervaren.
- Holografische displays – animaties zorgen dat objecten vloeiend bewegen of transformeren in realtime.
- AR/VR – animatie versterkt immersieve ervaringen door virtuele objecten natuurlijk te laten reageren.
- Edge AI – realtime aansturing en personalisatie van animaties op basis van publieksinteractie.
- Cloud computing & 5G – complexe animaties direct streamen naar instore displays of mobiele devices.
Voorbeelden i.c.m. 3D en holografie
- Een holografische animatie van een draaiend product in een flagship store.
- AR-animaties die digitale personages tot leven brengen tijdens een event.
- 3D-animaties die complexe technische processen begrijpelijk maken in educatieve installaties.
- Bewegende logo’s en visual effects als holografische eyecatchers op een beursstand.
In de praktijk
“Tijdens een beurs werd een holografische animatie van een nieuw product gepresenteerd. Dankzij 5G-streaming en Edge AI bewoog het object realtime mee met de interactie van bezoekers.”
Ontdek hoe wij animatie combineren met 3D en holografie om jouw merk dynamisch en onvergetelijk te presenteren.
Neem contact op met Hyperfocus voor een creatieve demo.
Gerelateerd aan:
Computergraphics – animatie is een kernonderdeel van digitale beeldvorming.
Multiple-Image Network Graphics (MNG) – specifiek bestandsformaat ontwikkeld voor animatie.
Resolutie digitale beeldverwerking – bepaalt hoe scherp en vloeiend animaties worden weergegeven.
Instore marketing – animaties trekken de aandacht van winkelbezoekers en verhogen conversie.