skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
top of mind awareness in marketing op website hyperfocus rubriek kennisbank

top of mind awareness

top of mind in marketing

Top of mind awareness in marketing

Top of mind awareness of bewustzijn is een belangrijk concept in consumentengedrag. Maar ook in marketingonderzoek en marketingcommunicatie. Top of mind awareness is een maat voor de plaats die merken innemen  in de hoofden van consumenten.
Wanneer denk je aan het woord ‘loopschoen’, wat schiet je dan eerst te binnen?

 

Of je nu denkt aan Nike, Adidas of een ander, dit merk heeft bij u, de klant goed gevoel achtergelaten. Dit is een eenvoudig marketingconcept maar heeft enorme implicaties.

blank

blank

Laat van je horen

Terwijl u een merk opbouwt, is het essentieel om voldoende van je te laten horen. Zo verhoog je merkbekendheid die nodig is om klanten aan te trekken en te behouden. Het doel hiervan is dat uw klanten altijd eerst aan uw bedrijf zullen denken als zij dat nodig hebben, wat u ook aanbiedt.

Wist u dat …

Een marktonderzoek bureau berekende dat ongeveer 34 procent van de klanten die een grote aankoop doet zeven maanden wacht om het af te ronden. Ongeveer 27 procent wacht een jaar of langer. Dit betekent dat het mogelijk is dat meer dan de helft van uw potentiële klanten een aanzienlijke hoeveelheid tijd aan het wachten is om hun definitieve beslissing te nemen. Wat gebeurt er  als u geen sterke merkaanwezigheid en een plan hebt om uw merk vers in het geheugen van uw klanten te houden? Dan loopt u het risico om meer dan 60 procent van uw toekomstige verkopen te verliezen.

Bezin eer je begint

  • Voor beginners: Denk aan de indruk die u bij klanten wilt achterlaten en maak al uw keuzes om u te helpen deze te bereiken. Verzamel meningen bij vrienden en medewerkers die aansluiten bij uw doelmarkt.
  • Voor gevestigde bedrijven:  Het is nooit een slecht idee om zo nu en dan

Gerelateerde artikelen

This Post Has 0 Comments

Geef een reactie