skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
Hologram projector zorgt voor meer verkoop bij kleding retailer

Consumenten impressies van een winkelpui meten

Consumenten impressies van een winkelpui verhogen

Wist u dat consumenten impressies in de winkelpui uw omzet in belangrijke mate beïnvloeden? Om dit te achterhalen is het belangrijk om te weten wat er gemeten wordt. Vervolgens moet er worden berekend welke omzet doelstellingen er worden beoogd. De technologie die door ons verdeeld wordt maakt consumenten analyse op basis van artificiële intelligentie mogelijk. En dit met een ongeëvenaarde hoge data betrouwbaarheid.

Wat wordt er gemeten?

  • Statistiek: realtime klant- en verkeer betrokkenheid gegevens
  • Toepassing: aantal daadwerkelijke consumentenimpressies (vertoningen):
    • wie stond er in de buurt van het reclame bord – scherm – 3D animatie?
    • wie bekeken het reclame bord – scherm – 3D animatie? Met andere woorden; wie heeft er daadwerkelijk naar het scherm gekeken en de advertenties gezien.
    • kwantificeer welke producten de meeste betrokkenheid krijgen in winkels en detailhandel
  • Omzet doelstelling: elimineren van fraude (bots) aangezien u de daadwerkelijke blootstelling van de consument aan advertenties die worden weergegeven kunt volgen. Met onze analyses kan de u efficiënter werken en de inkomsten maximaliseren met realtime gegevens

Belangrijke indicatoren

Consumenten impressies van een winkelpui zijn één van de belangrijkste indicatoren voor verkoopprestaties voor elke detailhandelaar.
In dit artikel zullen we het belang van consumenten vertoningen in een willekeurige winkel onderzoeken.
Laten we de winkel “best store” noemen.
Om te beginnen is het belangrijk om te begrijpen dat ontwerp en indeling van de winkelpui een cruciale rol spelen.
We zullen enkele verschillen bekijken tussen het ontwerp van winkelpuien en de ontwerp elementen die in “best store” worden gebruikt.

Waarom de moeite doen?

Men zou zich de vraag kunnen stellen “waarom zo veel moeite doen voor een winkelpui of vitrine?” Ondanks de aanzienlijke kosten voor de opstart en onderhoud is het de moeite waard.

Wat bepaalt de kosten van een winkelpui?

De kosten zijn uiteraard afhankelijk van het type winkelpui dat u wilt. Fysieke winkelpuien kunnen duur zijn. De reden is meestal de commerciële huurtarieven vaak prijzig zijn in gebieden met veel verkeer waar meer mensen aan uw winkel worden blootgesteld. Ook kunnen winkeleigenaren bij het huren van een fysieke winkelpui de binnenkant moeten aanpassen met nieuwe verf, vloeren en structuren die de lay-out van de winkel aantrekkelijker maken.

Nadat u uw winkelpui hebt gehuurd en gewijzigd, is een andere kost het betalen van verkoopmedewerkers om op de vloer te blijven om klanten te begroeten en te helpen.

Onder invloed van de Corona crisis is er een trend naar meer hybride winkels die zowel fysiek als online aanwezig zijn.  Dit zou er voor kunnen zorgen dat bepaalde bedrijven de aandacht voor de traditionele fysieke winkelpui afzwakken.  Toch hebben winkelpuien bepaalde voordelen die websites niet bieden.

De winkelpui is de eerste teaser van een winkel ervaring

Verschillende deelnemers aan klant vriendelijkheid enquêtes geven een waardevolle suggestie. Verbeter de winkelervaring door een visuele strategie volledig door te trekken van winkelpui tot in de winkel. Dit zou mensen kunnen aanmoedigen om daar meer tijd door te brengen, omdat de ervaring leuker zal zijn.

Wees oprecht en consequent

Veel van de vermelde deelnemers suggereerden dat shoppers bepaalde dingen verwachten bij het bekijken van de winkelpui. Het betreden van de winkel is de eerste stap. Die vindt meestal niet plaats als de klant verwarrende informatie wordt aangeboden in de winkelpui. 
Ze gaan ervan uit dat alle winkels unieke producten en / of diensten aanbieden.
Als een shopper bijvoorbeeld een winkel binnengaat die alleen koffie aanbiedt, gaat de shopper er automatisch vanuit dat een dergelijk product op dit moment enkel in die winkel te krijgen is.
Als de coffeeshop echter verschillende andere vergelijkbare producten verkoopt, zal de klant de coffeeshop als matig waardevol beschouwen omdat deze verschillende vergelijkbare producten bevat.

Een duidelijke strategie

Op basis van de verkregen data kan de uitbater van een retail winkel helpen. Bijvoorbeeld om shoppers te bewegen om winkeldisplays positiever te interpreteren.
Door een positievere gemoedstoestand te gebruiken, zullen ze de producten die in de winkel worden getoond eerder als waardevol ervaren.
Dit proces is een geweldige manier om de indruk van de consument van een merk of productlijn te verbeteren.
Veranderingen aanbrengen kan voor sommige mensen moeilijk zijn.
Maar door het te benaderen met een open geest en een realistische evaluatie van hun eigen ervaringen, kunnen mensen hun algehele ervaring met een bedrijf verbeteren, ongeacht de verandering.

Gerelateerde berichten over consumenten impressies

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.