skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
waarom kwaliteit belangrijk is

waarom is kwaliteit belangrijk

Waarom is kwaliteit belangrijk?

Leven in een geavanceerde wereld.

Nieuwe technologieën maakten ons leven beter maar ook sneller. We vinden het normaal dat je overal in de wereld toegang hebt tot internet.
We winkelen, verkopen en kopen op internet. We bevelen diensten en goederen aan bij onze vrienden. Deze diensten en goederen moeten dan ook nog het hoogste kwaliteitsniveau hebben.Maar wat is kwaliteit nu eigenlijk en waarom is kwaliteit belangrijk?

[yotuwp type=”videos” id=”PeCCT7CKpYA” ]

When you talk about business strategy, people talk a lot about competitive advantage. I feel this is a buzzword that people say a lot, but I wanted to dive deep into this idea and discuss what competitive advantage really means. This is an important concept to understand if you are making business decisions or understanding financial statements.
Competitive Advantage is an attribute that allows you to outperform competitors. What I want to emphasize is the financial element of competitive advantage. The whole point of studying this, is it shows up in your financial statements as profit. The goal here is to focus on the attributes in your business that enable you to earn a higher profit than your competition.

Het probleem van de waarde

Het is de moeite waard om te benadrukken dat het waarde probleem één van de belangrijkste problemen is in de economie van de meeste landen. Mijn persoonlijke mening is dat er heel wat producten zijn die de belofte doen dat ze de vereiste kwaliteit hebben het in feite niet hebben. Er wordt enorm veel rommel op onze markt gedumpt. Dit soort producten zouden in feite een hoge invoertax moeten betalen vanwege hun negatieve impact. Maar dat is een ander debat.

Geschiedenis van kwaliteit

Op de Quality Day in 2019 wil men meer aandacht vestigen op de noodzaak van waardevolle productie. We willen allemaal producten van hoog niveau. Het gaat niet alleen om grote industrieën, maar ook om de instelling van heel gewone mensen. Daarom willen we een handje helpen door hier aandacht aan te besteden en hebben een verrassing in petto.

Definitie van waarde

De waarde bepaalt niet alleen de fysieke eigenschap van producten of diensten. Het is de manier waarop we handelen, leven en denken. Denk bijvoorbeeld aan de waarde van de dienstverlening van de overheid of openbare dienstverlening of levenskwaliteit.

Kwaliteit in marketing

In marketing is kwaliteit het geheel van de eigenschappen van product of dienst dat bepaalt of het in staat is om aan de specifieke behoeften van klant te voldoen. Marketing is één van de soorten managementactiviteiten die objectief noodzakelijk zijn bij het verbeteren van de kenmerken van producten.

Capaciteit

Capaciteit is de belangrijkste factor in het concurrentievermogen van goederen in marketing. Laagwaardige exemplaren hebben een laag concurrentievermogen, in tegenstelling tot hoogwaardige goederen die concurrerend of zeer concurrerend kunnen zijn. In marketing staat de klant centraal. Alle activiteiten van het bedrijf worden gericht op de vragen van de klant.

Eigenschappen

De kwaliteit van de goederen voor de klant wordt weergegeven als een reeks eigenschappen die rechtstreeks verband houden met zowel het product als de bijbehorende diensten. Een hoog concurrentievermogen wordt geleverd door het gehele marketingsysteem – van ontwerp, test- en seriële productie tot verkoop- en after-sales service. Daar horen ook onder andere management- en kwaliteitscontroletools en -procedures, transport- en opslagmethoden, installatie en after-sales service bij. Dit maakt het concurrentieprobleem in marketing niet actueel, tactisch, maar strategisch op lange termijn.

Elke fase in de cyclus

De kwaliteit van producten moet worden gevormd in de beginfase Te beginnen met de waarde van de grondstoffen die worden geleverd Vervolgens tijdens de ontwikkeling, in de ontwerpfase, in het productieproces zelf, in transport en opslag.

Disproportie

Er bestaat een zekere disproportie tussen het niveau en de vereisten. Niet altijd voldoet de kwaliteit van de goederen  aan de vereisten. De voorwaarden voor goederen veranderen voortdurend samen met veranderende behoeften. Dit alles is onderhevig aan de ontwikkeling van wetenschappelijke en technologische vooruitgang, economie en cultuur.

Waarom is kwaliteit belangrijk? Dat leggen wij u graag uit. Neem met ons contact op.

 

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.