skip to Main Content
AI Marketing Op Website Hyperfocus

AI marketing toepassen

AI marketing in de praktijk

AI marketing doet zijn intrede in de mainstream markt. Het was dan ook geen eenvoudige klus om algoritmes te bouwen met een nauwkeurigheid van meer dan 95%.

De early adopters hebben inmiddels plaats gemaakt voor klanten die het veel breder gaan inzetten. We zijn nu al een paar jaar in deze fase. En toch is AI marketing nog een eerder onbekend onderdeel van de bedrijfsstrategie. We kunnen dus al heel wat leren van de bedrijven die de stap wel al gezet hebben.

Waarom doen deze bedrijven het?

Omzetmaximalisatie

Of het nu gaat over merkconcurrentie, productconcurrentie, generieke concurrentie of een behoefteconcurrentie. Zelfs een monopolist doet er alles aan om omzet en winst te maximaliseren.

AI marketing biedt de mogelijkheid om realtime gegevens te verzamelen. Deze gegevens zijn cruciaal gebleken om:
  • inhoud intelligent te veranderen
  • dynamische advertenties weer te geven,
  • A / B-testen op de koopwaar op de vloer te optimaliseren,
  • de klantenstroom te begrijpen,
  • onmiddellijke verblijftijd en aandachtsspanne te verzamelen
  • bezoekers echt te begrijpen demografie in de fysieke wereld.
Deze gegevens worden ingevoerd in platforms voor:
  • advertentieweergave
  • programmatische engines
  • POS-systemen
  • platforms voor opbrengstbeheer

Gegevens die afkomstig zijn van AI marketing metingen zijn in staat om inkomsten met 15% en meer te verhogen.

Transparantie

Tijden zijn veranderd. Klanten, merken en retailers willen echte gegevens en de mogelijkheid om er direct toegang toe te hebben.
Het traditionele status-quo-verhaal over proof-of-performance en meting wordt uitgedaagd door klanten, die uiteindelijk de industrie financieren.

Wat bedoelen wij met status-Quo?

Hoe gebeuren de metingen op dit moment?

Op geschiedenis gebaseerde statistieken, eenmalige enquêtes en geaggregeerde steekproefstatistieken met complexe formules om te bewijzen dat kijkers nog steeds waarde hebben.
Niets kan tippen aan de “waarheidsgegevens” die nu beschikbaar zijn door de toepassing van onze nieuwe technologieën.

Marktvraag


Onze technologie partner zag een belangrijke omslag in het derde kwartaal van 2018.

  • In die periode begonnen grote spelers roadmaps te implementeren,
  • gingen bestaande bedrijven van kleinere activeringen naar volledige netwerkimplementaties
  • ontstond er een bombardement van merkgerelateerd nieuws.
We hebben dit al meegemaakt

De urgentie vandaag herinnert aan de periode van 1996-1998. Toen begonnen de meeste bedrijven zich plotseling te realiseren dat internet geen gadget was. Door op te trein te springen konden ze hun concurrentie positie verbeteren. In Corona tijden kunnen bedrijven hun omzet min of meer op pijl houden met een webwinkel. Dit ondanks het feit dat deze technologie al lang bestond.

Dit gebeurt vandaag met realtime gegevens, metingen, programmatische en business intelligence-statistieken.

Ownership van data


Bedrijven willen eigenaar zijn van hun prestatiegegevens en de volledige set kijkers- en engagement statistieken.toegepaste gegevens ontgrendelen Voorheen onbekende intelligentie en de huidige API’s bieden een overvloed aan mogelijkheden.

Bedrijven willen:
  • gegevens en resultaten naar hun andere dashboards sturen
  • ze willen deze flexibiliteit om modellen te creëren
    • operaties te verbeteren
    • de verkoop te maximaliseren
    • klanten te bedienen.

De granulariteit en onmiddellijke verzameling en analyse van gegevens overtreft alles wat voorheen bestond.

Gerelateerde berichten over AI marketing


blank

Wim Mussche

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.