skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
Digitale mensen, wie zijn ze en waar zal je ze tegenkomen in de toekomst?

Digitale mensen, wie zijn ze?

Digital humans, who are they?

Hoe kunnen we holografische mensen professioneel gebruiken?

(bron: gedeeltelijk overgenomen van Hypervsn blog)

Telecommunicatie

Telecommunicatie is één van die iconische methoden voor het gebruik van menselijke 3D-hologrammen. De reden hiervoor is dat die de kern vormt van de technologie zelf.

Met menselijke hologrammen kun je op afstand, maar toch effectief, discussiëren, brainstormen en ideeën uitwisselen. De holografische technologie kan een nieuwe digitale omgeving creëren (augmented reality) met virtuele borden, visuele notities, afbeeldingen, video’s en 3D-modellen die in het echte leven mogelijk niet beschikbaar zijn.

Onderwijs

Naar verwachting zal de kwaliteit van het onderwijs dat wordt verkregen door middel van holografische vertalingen zeer hoog zijn.

Bovendien stelt het gebruik van menselijke hologrammen tijdens real-life lessen ons in staat om contact te maken met experts op afstand om zelfs de meest gecompliceerde concepten uit te leggen.

Farmaceutische industrie

Als geen ander gebied kan de farmaceutische industrie enorm profiteren van 3D menselijke holografische beelden.

De kans om volumetrische beelden  te zien van:

  1. inwendige organen
  2. het opent ongeziene mogelijkheden voor diagnose en behandeling op afstand. Dit is vooral waardevol in de context van de wereldwijde pandemie.

Reclame

In tegenstelling tot de prognoses is online kopen niet de gangbare manier van winkelen geworden. Tegenwoordig vertonen de meeste millennials en generatie Z’ers een hybride patroon. Ze kopen namelijk even vaak online als offline.

Daarbij komt dat online adverteren momenteel erg inefficiënt is, met gemiddelde CTR’s van ongeveer 0,05%.3D-holografische afbeeldingen worden een geweldige manier om door de ruis heen te breken.

Vrije tijd

De entertainmentwereld was waarschijnlijk de eerste die profiteerde van holografische mensen. Zaken als Madonna met de geanimeerde band Gorillaz in 2006 bij de Grammy’s en Tupac Shakur in 2012 bij Coachella maakten de weg vrij voor andere muzikanten en publieke figuren.

Tegenwoordig gebruiken ze holografische menselijke technologie om dode beroemdheden of vermiste bandleden tot leven te wekken.

Kleinhandel

Holografische mensen zijn een ontwrichtende technologie die als een magneet de aandacht van bezoekers trekt.

In de meeste gevallen plaatsen merken hun holografische mensen in etalages die voorbijgangers doen stoppen, staren en uiteindelijk de winkel bezoeken.

De meeste van onze use cases, waaronder Ikea, Elle, American University in Koeweit, bewijzen dat holografische mensen altijd het centrale onderdeel van elke installatie worden.

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.