skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
return on marketing investment betekenis. Hyperfocus betekenis

MROI betekenis

De Return on Marketing Investment KPI meet hoeveel inkomsten een marketingcampagne genereert in vergelijking met de kosten van het uitvoeren van die campagne. Effectieve marketeers worden gedreven om hun tijd, energie en reclame-uitgaven te koppelen aan resultaten die bijdragen aan de groei van het bedrijf. Deze KPI beantwoordt de vraag: “verdienen we de tijd en het geld terug die we hebben besteed aan het ontwikkelen en uitvoeren van onze marketingcampagnes?” Voor digitale campagnes heeft men het begrip Return on digital advertising investment in het leven geroepen.

Een marketingstrategie ontwikkelen?

Wil je een marketingstrategie ontwikkelen? Dan is dit de eerste stap die je moet nemen. Je moet eerst bepalen hoeveel men zal budgetteren voor een campagne of initiatief. Vervolgens moet je uitzoeken hoe men die uitgaven kunnen verdelen over verschillende kanalen en tactieken. Je weet alleen hoe goed je strategie zijn vruchten heeft afgeworpen door het rendement op de investering te berekenen. Door dit te doen, kan je de impact van marketing op het bedrijf begrijpen en bewijzen. Tevens krijg je daardoor ook inzicht in waar we ons in de toekomst op moeten richten.

  • Leads: nieuwe prospects die werden gegenereerd door een marketing campagne
  • Incrementele verkoop: alle nieuwe inkomsten die werden gegenereerd door een marketing campagne
  • Aangroei: nieuwe klanten gegenereerd door een marketing campagne

Meer over dit onderwerp: