skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
verblijftijd dwell time retail

Verblijftijd retail detailhandel

Verblijftijd retail betekenis

Verblijftijd retail (verblijfsduur) wordt in het het jargon ook wel eens “dwell time” genoemd.

Het is de tijd die een persoon doorbrengt met het kijken naar een scherm of in een specifiek gebied blijft. Het vormt een noodzakelijke detailhandelsmaatstaf voor het analyseren van enerzijds het winkelgedrag en anderzijds het verhogen van de klantuitgaven.

Verblijftijd meten en verbeteren

Hoe langer iemand naar een display staat te kijken, hoe groter de kans dat hij iets koopt. Door deze verblijftijd te meten en te verbeteren, zal de verkoop toenemen.

Betekent een lange wachttijd automatisch een hogere omzet?

Uit veel marketingonderzoeken blijkt dat een langere verblijftijd van klanten hen bereid kan maken om meer uit te geven. Dat is de reden dat ze ons hebben aangeleerd hoe we de verblijftijd kunnen verlengen om de verkoop te verhogen. Het is dan ook logisch dat verblijftijd en verkoop positief gecorreleerd kunnen zijn.

Te kort door de bocht?

De voorgenoemde onderzoeken kunnen echter geen eenduidige conclusie trekken. Welke factor is het meest dominant? Daarbij is het nog steeds onduidelijk wat het verband is tussen deze twee factoren.

Wat het meest voor de hand liggend zou zijn: mensen die voor de producten betalen zullen waarschijnlijk langer blijven omdat ze in de rij moeten staan ​​bij de kassa. Deze dubbelzinnigheid is één van de beperkingen bij het uitvoeren van marketingonderzoeken.

Gerelateerde berichten op onze website