skip to Main Content
Hologrammen Retail Op Website Hyperfocus

Hoe hologrammen retail zullen veranderen in 2021

Wil je weten hoe 3d hologrammen de retail branche zullen veranderen 2021?

Als je een detailhandelaar bent en nog niet hebt nagedacht over hoe hologrammen in de detailhandel zullen evolueren? Dan heb je je het laatste jaar niet geïnformeerd over het potentieel van deze nieuwe nieuwe technologie. We nemen het je niet kwalijk. Corona heeft flink wat roet in ons eten gestrooid.

Feit is dat signalisatie in de detailhandel in het komende decennium zal blijven groeien. Meer retailers zullen op zoek gaan naar nieuwe manieren om klanten aan te trekken. Zij zullen ontdekken hoe hologrammen in de mix passen.

Het is een misvatting dat alle systemen die op de markt erg complex zijn. Zo vereist Hypervsn niet zo veel hardware en software om het allemaal te laten werken. Onder invloed van deze marktleider neemt het potentieel voor holografische displays exponentieel toe. Wall Mart heeft dit al ingezien in heeft reeds een aantal projecten breed uitgerold. In Benelux lopen er een aantal initiatieven.

 Blog bericht: Een voorbeeld in Lotte Mart Zuid Korea

Traditionele displaybedrijven

Wat waarschijnlijk zal gebeuren, is dat traditionele displaybedrijven in de detailhandel zich zullen moeten aanpassen aan deze nieuwe werkelijkheid. De markt zal betere en interessantere manieren bedenken om hologrammen in de retail te gebruiken. Wij verwachten dat de traditionele displays hun huidige functie in OOH en digital signage zullen blijven vervullen. Daardoor gaan klanten een betere beeldkwaliteit te zien krijgen. Een deel van de markt zullen worden overgenomen door technologie zoals die van Hypervsn.

Bijkomende randapparatuur

Traditionele schermen en holografische displays zullen beide voorzien worden van bijkomende randapparatuur. Denk daarbij aan RFID-tags, interactiviteit met leap motion, enz.. Ook artificiële intelligentie doet zijn intrede, alsook crowd analytics, gezichtsdetectie, prestatiemetingen in real time,  nieuwe vormen van intelligente audio, enz…

Opening van de markt

Deze nieuwe mogelijkheden zullen de markt openen voor nieuwe weergavemethoden. Weergave methoden die niet te maken hebben met traditionele LCD- of plasmaschermtechnologie. – Het combineren van hologrammen met een nieuwe digitale weergavemethode is heel goed mogelijk en is al begonnen in winkellocaties. Dit zal een geheel nieuwe winkelervaring teweegbrengen waarbij de consument kan communiceren met het product. Daardoor kan hij het product vanuit bijna elke hoek, in elk licht en vanaf veel verschillende afstanden zien. De introductie van touchscreens in de detailhandel was een van de grootste vorderingen in de detailhandel ooit, en holografische displays zullen hoogstwaarschijnlijk op de voet volgen. Daar zijn wij van overtuigd. Diverse merken beginnen bij hun flagship stores.

 Blog bericht: Holografische 3d led fan display vervangt traditionele displays

De interactieve detailhandel met hologrammen

Een voorspelling maken voor 5 jaar is zo goed als onmogelijk. We doen toch een poging.  Hologrammen zullen de komende vijf jaar meer en meer in retail te zien zijn dan ooit tevoren. Dit betekent dat retailers die deze nieuwe technologie nog niet hebben toegepast, waarschijnlijk een enorme kans zullen mislopen en dat hun bedrijf hierdoor zal lijden. Winkeliers in de retail branche die geen hologrammen omarmen, zullen merken dat ze actie moeten ondernemen of het anders zeer moeilijk gaan krijgen. Dit nieuwe medium van interactieve detailhandel zal voor altijd een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we winkelen, en degenen die er nu van profiteren, zullen er de komende jaren van profiteren.

Lees meer over retail innovatie in detailhandel en winkels, OOH en signage

blank

Wim Mussche

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002 en actief in online marketing in het algemeen en diensten voor de evenementensector in het bijzonder.