skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
wat is 3 dimensionaal betekenis

3D advertising display verandert dynamiek op beursstand

3 dimensionaal betekenis

3D advertising display verandert de dynamiek op je beursstand

blank

Met de opkomst van de 3D advertising display worden de succesfactoren van uw beursstand grondig door elkaar gehaald. Als gevolg daarvan  zullen verkopers zich moeten aanpassen aan deze nieuwe realiteit.  Laten we eerst kijken wat er niet verandert.

Een steeds terugkerend advies

Als je gespecialiseerde websites erop naleest tref je steeds hetzelfde advies aan. Dit wil zeggen dat het succes van je deelname aan een beurs grotendeels wordt bepaald door communicatie. Daar staat tegenover de focus op verkopen. Je mag bijvoorbeeld de beste verkopers op je stand plaatsen. Als die pas tot actie overgaan op het moment dat de bezoeker een voet op je stand zet, dan is de kans vrij groot dat dit ten koste gaat van je succes.

Hard labeur

Meerdere dagen op een stand staan is hard werken. Ondanks die werkdruk moeten medewerkers fris en gemotiveerd blijven. Ten slotte zijn zij degenen die het verschil kunnen maken. Daarmee zijn zij de belangrijkste vragende partij om de bezoeker zonder druk op de stand te krijgen. Als bedrijf kan je je visuele strategie aanpassen aan de mogelijkheden van vandaag. De mogelijkheden die we met Hypervsn bieden.

Waarom is een visuele strategie belangrijk voor beursmarketing?

Klanten werven op een beurs begint bij  story telling. Maar het is lastig om uw verhaal onder hun aandacht te brengen. Beursbezoekers worden onderworpen aan enorm veel prikkels. Daardoor is  het moeilijk is om u te onderscheiden. Als voorbeeld vond een interessante studie op https://www.nabbnet.nl/bewegende-digitale-buitenreclame-52-beter-zichtbaar/

blank

Dit onderzoek is een goede basis om de impact van een 3D advertising display in te schatten.

Digitale buitenreclame (bron: nabbnet.nl)

Totale impact

Digitale buitenreclame wordt 52% beter gezien als de uiting beweegt, dan wanneer deze niet beweegt. Consumenten zien het digitale scherm met een bewegende uiting vaker (+29%) vanaf een grotere afstand. Ze kijken hier langer (+18%) naar dan naar de niet-bewegende variant. De totale impact neemt hierdoor met 52% toe.

Dit blijkt uit eyetracking onderzoek dat onderzoeksbureau Validators heeft uitgevoerd.  Op Amsterdam Centraal Station lieten zij respondenten rondlopen. Door middel van een eyetracking bril konden ze het kijkgedrag registreren. Ten tweede kunnen ze de zichtbaarheid van bewegende uitingen afzetten tegen niet-bewegende uitingen.

Hetzelfde onderzoek bracht aan het licht dat bewegende uitingen vaker worden gezien in vergelijking met niet-bewegende uitingen. Gemiddeld zorgen bewegende uitingen ervoor dat het zichtbaarheidspercentage van de digitale schermen 29% hoger ligt.

Langer gekeken

Een andere belangrijke uitkomst is dat mensen langer kijken naar een digitaal scherm met bewegende uitingen dan naar niet-bewegende uitingen. Zo zorgen bewegende uitingen voor een stijging in kijkduur van maar liefst 18%. Een mooi resultaat van een 3D advertising display in een extreem drukke omgeving als Amsterdam Centraal Station.

Schatting van de impact van 3D advertising display

Dit onderzoek en de resultaten van HYPERVSN campagnes geven ons meer inzicht. Consumenten merken 3D advertising display nog eerder op dan displays met een bewegende uiting. Uit dit alles komt naar voor dat ze vanaf een grotere afstand opgemerkt worden.  Ze worden ook langer bekeken.

“Best practices” en adviezen

  • Zet de 3D hologram projector hoger dan 3 meter zodat die vanop grote afstand wordt opgemerkt
  • Plaats een “teaser” op de projector of een duidelijke “call to action”
  • blank

    Leer de verkopers aan om de mensen die blijven stilstaan mee te nemen in het verhaal. Vanaf nu hebben ze een aanknoop punt.

  • De persoonlijke ontmoeting kan in het gangpad plaatsvinden
  • Gebruik de 3D hologram projector niet om te ingewikkelde beelden te tonen. Mooie en perfect uitgewerkte visuals werken het beste.

Kijk verder naar wat de pers schrijft over Hypervsn

De Oral B case

Merk: ORAL B

Beurs: Dental Show 2019 Keulen

Installatie: 6 units in WALL configuratie

Hoogte van de installatie: ca 6 meter

Oral B stand op international dental show

Gerelateerde artikelen

https://www.hyperfocus.be/hypervsn/ontwikkeling/

https://www.hyperfocus.be/hoe-werkt-het/3d-hologram-maken/

OOH, hologram display, AI

https://www.hyperfocus.be/producten/wall/

https://www.hyperfocus.be/hoe-werkt-het/projector/

solo display, professionele display

 

 

 

blank

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.