skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
3d reclame voordelen

3d reclame voordelen

3D reclame, wat zijn de voordelen?

3D reclame is een meeslepende ervaring die reclame effectiever maakt. Niet alleen promoten 3D-advertenties een specifiek product of dienst, ze kunnen ook andere kanalen een boost geven. Sommige van deze advertenties bevatten configureerbare 3D-modellen. Daarmee kunnen bedrijven hun eigen aangepaste ervaring creëren. Maar voordat u zich volledig inzet voor 3D-reclame, moet u ervoor zorgen dat het de doelgroep aanspreekt. Als u een saai product promoot, werken 3D-display-advertenties niet.  Dat geldt uiteraard ook voor alle andere vorm van reclame.

Reclame vanuit meerdere hoeken

Het belangrijkste voordeel van 3D-reclame is dat het klanten in staat stelt om producten vanuit meerdere hoeken te bekijken. Ze kunnen in- of uitzoomen, een object draaien of zelfs verschillende versies van een afbeelding selecteren. Het helpt consumenten om slimme beslissingen te nemen en verhoogt de merkloyaliteit en herhaalaankopen. Bovendien is de kans groter dat klanten die interactie hebben met 3D-advertenties iets kopen. Ik heb het hier niet over de gros van de projectoren die nu te koop zijn. Daar heb je een high end 3d projector voor nodig.

3d reclame is kosteneffectief

Naast het trekken van de aandacht van het publiek, zijn 3D-advertenties ook kosteneffectief. Ze creëren vele malen meer geïnteresseerde blikken dan gewone schermen.Gebruikers besteden gemiddeld 12 seconden aan het bekijken van de 3D-advertentie. Dit noemen we de dwell time. Die kunnen we meten bvb sensoren op gekoppeld aan artificiële intelligentie.Er is aangetoond dat deze advertenties ook de merkloyaliteit verhogen op middellange termijn.

Creatieve ruimte

Een ander voordeel van 3D-reclame is dat het bedrijven in staat stelt meer creativiteit en betrokkenheid te creëren. Omdat 3D-advertenties interactie van de gebruiker verhogen, zijn ze gedenkwaardiger en boeiender. Ze zullen eerder klanten aantrekken. Het is essentieel dat de oproep tot actie duidelijk is. Het gebruik van 3D reclame is een geweldige manier om uw merk te laten opvallen en uw naamsbekendheid te vergroten.

3d reclame wordt populairder

3D reclame is een steeds populairdere vorm van adverteren waarvan is bewezen dat het de conversieratio’s verhoogt. Uit één onderzoek bleek zelfs dat 3D-advertenties de conversieratio’s met 40% verhoogden. Deze nieuwe trend is echter niet zomaar een hype. Naast het vergroten van merkherinnering, creëren 3D-advertenties een gedenkwaardige ervaring voor klanten die niet kan worden gerepliceerd door conventionele 2D-advertenties.

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.