skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
holografische 3d vervangt traditionele schermen

Holografische 3d Led Fan Display vervangt traditionele reclameborden

Binnenkort worden traditionele reclameborden en displays vervangen door Holografische 3d Led Fan Display.

Er beweegt heel wat op de markt van de reclameschermen en OOHA (out of home advertising).Dit artikel geeft kort de context van holografische 3D LED fan display. En natuurlijk zullen hologrammen op elke marketingafdeling klanten boeien met ervaringsgerichte marketingcampagnes en interacties met klantenervaringen.

Holografie, dat bestaat toch al jaren?

Schermen, folies, spiegels, projectoren, laser, … om maar enkele technologieën te noemen bestaan al jaren maar krijgen moeilijk toegang tot de mainstream markt. De oplossingen zijn moeilijk schaalbaar en duur in aankoop. 

Vraag het eens rond

blank

Vraag eens rond of mensen holografie kennen. Weinigen zullen daar op kunnen antwoorden. Niettegenstaande ze daar dagelijks onbewust eens mee in contact komen. In tv series lijkt het een verre toekomst dat een groep wetenschappers zich rond een 3D object verzamelen, inzoomen en manipuleren.  Vanaf eind vorig jaar werd het toch wat tastbaarder. Het grote publiek kennis maken met holografie en entertainment.  Roy Orbinson in dreams: hologram Tour 2018 was de eerste. Ongetwijfeld  zullen er in de toekomst ongetwijfeld nog meer volgen. Dit volledig terzijde, want hier wordt een andere technologie gebruikt.

Kino-Mo hypervison Holografische 3d Led Fan Display.

Volgens Kino-Mo, het bedrijf achter Hypervsn zullen driedimensionale hologrammen de manier veranderen waarop bedrijven en merken met potentiële klanten communiceren. Deze revolutie is er gekomen omdat er al tientallen jaren geen noemenswaardige veranderingen zijn gebeurd in de display industrie. Dat is misschien een brug te ver, maar er zijn limieten aan de mogelijkheden van een display.

Hoe werkt een 3D LED fan van Hypervsn?

blank

De belangrijkste hardware van de technologie is een energiezuinige motor met 4 rotorbladen. Op elk rotorblad zit een  strook die LED licht uitzendt. Door het licht en de rotatiesnelheid van de fan worden hologrammen van afbeeldingen en woorden creëert. Meerdere display units kunnen worden gesynchroniseerd tot grotere hologrammen tot zelfs 6 m2 met de Hypervsn wall.

Van zodra de display unit begint te draaien vervagen de contouren van de LED fan en begin je het hologram waar te nemen. Hier wordt gebruik gemaakt met de beperkingen van het menselijk oog. De Holografische 3d Led Fan Display draait snel genoeg waardoor het menselijk oog geen rotatie ziet. In plaats daarvan verschijnt er een indrukwekkend holografisch beeld.

Een hoge vlucht

Gezien de vlucht die deze technologie neemt is het niet denkbeeldig dat in de niet zo verre toekomst op elke straathoek wel een holografische display zal tegenkomen. De Advertising wereld is niet de enige vragende partij. Echter op dit moment zijn het vooral de publieke plaatsen waar je deze display units kan aantreffen.

Voor franchisenemers zoals fastfoodrestaurants, fashion, cosmetica en noem maar op wordt het belangrijk om meerdere apparaten overal ter wereld vanuit een centrale locatie te beheren. Daar heb je een management platform voor nodig.

Hologrammen in een breder perspectief

Hologrammen zijn uiterst geschikt om digitale content meer natuurgetrouw en menselijker te maken. Mensen zien de wereld in 3 dimensies.  De gangbare schermen laten ons een 2D versie van de wereld zien. Dit is een kunstmatige representatie.

Als een hologram in het midden van een ruimte wordt geprojecteerd kan men een 3D beeld laten zien aan iedereen alsof het daadwerkelijk een fysiek object is.

Heb je meer informatie nodig over de holografische 3D led Fan display van Hypervsn? Neem met ons contact op.

Kijk ook naar onze andere artikelen over holografische 3D led Fan display:

Gerelateerde berichten

https://www.hyperfocus.be/2019/03/26/3d-advertising-display-verandert-dynamiek-op-beursstand/

https://www.hyperfocus.be/2019/03/25/verras-je-gasten-met-een-3d/

https://www.hyperfocus.be/2019/03/25/hypervsn-unveils/

 

 

blank

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.